Regulamin
Regulamin sklepu internetowego ODDECH.com.pl
§ 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia Usług, w tym nieodpłatnych, realizowanych drogą elektroniczną, za pośrednictwem Sklepu Internetowego www.ODDECH.com.pl. W szczególności Regulamin określa warunki, zasady i sposób dokonywania Rejestracji, korzystania z Konta Klienta, składania drogą elektroniczną Zamówień, zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu internetowego, a także stanowi o zasadach postępowania reklamacyjnego.
-
Właścicielem Sklepu www.ODDECH.com.pl jest Patrycja Marciniak, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą PM CONCEPT Patrycja Marciniak (NIP: 6182099874, REGON: 387655712), której stałym miejscem wykonywania działalności gospodarczej jest miejscowość Kościelna Wieś (62-811) ul. Zgodna nr 17 (zwana dalej: Sprzedawcą).
-
Akceptacja niniejszego Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna do utworzenia Konta i/lub zawarcia Umowy i złożenia Zamówienia przez Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Akceptacja Regulaminu jest zatem warunkiem korzystania ze Sklepu, a sam Regulamin stanowi integralną część Umowy sprzedaży zawieranej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
-
Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej www.oddech.com.pl. Klienci mogą zatem uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem linku umieszczonego na stronie głównej serwisu, a także pobrać i sporządzić wydruk Regulaminu.
§ 2.
KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
-
Adres korespondencyjny Sprzedawcy: ul. Zgodna 17, 62-811 Kościelna Wieś.
-
Adres e-mail Sprzedawcy: shop@oddech.com.pl
-
Numer telefonu Sprzedawcy: 606-609-308.
-
Numer telefonu do Działu Obsługi Klienta: 600-892-170.
-
Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 67 1020 2212 0000 5702 0432 6526.
-
Adres do zwrotu przesyłki: ODDECH MAGAZYN ul. Ostrowska 58, 62-800 Kalisz.
-
Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą lub Działem Obsługi Klienta od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00.
§ 3.
DEFINICJE
-
Sprzedawca - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod firmą PM CONCEPT Patrycja Marciniak (NIP: 6182099874, REGON: 387655712), której stałym miejscem wykonywania działalności gospodarczej jest miejscowość Kościelna Wieś (62-811) ul. Zgodna nr 17.
-
Klient – Strona umowy sprzedaży zawieranej ze Sprzedawcą w tym: Konsument, przedsiębiorca, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę ze Sprzedawcą, lub która korzysta lub zamierza korzystać z Usługi Elektronicznej.
-
Konsument – Klient będący osobą fizyczną, która dokonuje czynności prawnej ze Sprzedawcą niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Przez Konsumenta na potrzeby niniejszego Regulaminu rozumie się także osobę fizyczną zawierające umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
-
Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.).
-
Ustawa o Prawach Konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
-
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
-
Dni robocze - dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
-
Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
-
Dostawca / Przewoźnik - oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów:
-
InPost Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, świadcząca usługi Dostawy i obsługi systemu skrytek pocztowych (Paczkomat).
-
Sklep Internetowy - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.oddech.com.pl.
-
Usługa – usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
-
Konto Klienta - oznacza indywidualny, przydzielony danemu Klientowi panel (część Sklepu internetowego), uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia nieodpłatnej usługi prowadzenia Konta Klienta, za pomocą którego Klient może dokonywać określonych działań w ramach oferty Sklepu internetowego.
-
Towar / Produkt - oznacza rzecz ruchomą przedstawioną przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy między Klientem a Sprzedawcą.
-
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy na odległość składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, określające Produkt, co do którego Klient składa ofertę zawarcia Umowy oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy w zakresie wskazanym w Formularzu Zamówienia (sposób zapłaty, sposób dostarczenia Produktu, miejsce dostarczenia Produktu oraz dane Klienta).
-
Formularz Zamówienia – Usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w domenie sklepu internetowego www.oddech.com.pl, umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
-
Czas realizacji Zamówienia – liczba dni roboczych, w których Sprzedawca skompletuje Zamówienie złożone przez Klienta, powierzy zamówiony Produkt przewoźnikowi oraz dostarczy zamówiony Produkt za pośrednictwem przewoźnika do miejsca wskazanego przez Klienta w Formularzu Zamówienia.
-
Login - oznacza indywidualne oznaczenie Klienta, przez niego ustalone, składające się z ciągów znaków literowych, cyfrowych lub innych, wymagane wraz z Hasłem do założenia Konta Klienta w Sklepie Internetowym.
-
Rejestracja - oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego.
-
Regulamin - oznacza niniejszy zbiór warunków i zasad korzystania ze Sklepu Internetowego pod www.oddech.com.pl.
-
Promocja – ściśle określony w czasie rabat na wybrane Produkty, będące w ofercie Sprzedawcy i mogące być przedmiotem Umowy pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
-
Koszyk – wirtualne narzędzie, element oprogramowania Sklepu, umożliwiające Klientowi agregację wybranych Produktów przed ich zakupem oraz przeliczanie ich wartości. Podczas wyboru Produktów, Klient może dowolnie zarządzać zawartością Koszyka poprzez dodawanie do niego lub usuwanie z niego Produktów.
-
Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego zawarta na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.
-
Dowód zakupu – paragon fiskalny, faktura VAT lub inny dowód, przekazany Klientowi potwierdzający sprzedaż Produktu.
-
Opinia – dodana przez Klienta treść wyrażająca opinię Klienta o Produkcie, po dokonaniu zakupu, może być zamieszczona w odpowiedzi na prośbę Sprzedawcy.
-
Newsletter – usługa świadczona drogą elektronicznie, którą Klient może zamówić/ zasubskrybować – poprzez Stronę internetową – elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej email, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych treści elektronicznych zawierających informacje o Sprzedawcy, Produktach, usługach świadczonych przez podmioty powiązane ze Sprzedawcą, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
-
INSTRUKCJA “Jak dbać i pielęgnować Len” - zbiór zasad i sugestii jak prawidłowo: prać, suszyć, prasować naturalną tkaninę lnianą, z której wykonany jest Towar oraz zawiera przeciwskazania co do użytkowania Towaru. Dołączana jest każdorazowo do Zamówienia. Klient może ją znaleźć również w zakładce „Jak dbać i pielęgnować Len”na stronie każdego produktu lub w stopce Strony Internetowej Sklepu www.oddech.com.pl. pod nazwą Pielęgnacja.
§4.
ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
-
Kupujący jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami polskiego prawa, zasadami współżycia społecznego oraz Regulaminem. Dozwolone jest korzystanie z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego. Zabronione jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym. Zakazane jest wykorzystywanie usług i treści nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich. W szczególności zakazane jest podejmowanie aktywności, która ma na celu zakłócenie działalności Sklepu, wykorzystywanie Sklepu do innych celów niż cel do jakiego jest przeznaczony.
-
Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe, właściwości oraz ceny, nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania oferty zawarcia Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
-
Ceny zamieszczone w Sklepie są cenami brutto, tj. zawierają obowiązującą stawkę podatku od towarów i usług (VAT) i podane są w dwóch walutach: polski złoty oraz euro.
-
Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie Produktu), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
-
W celu korzystania ze Sklepu Internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego, lub urządzenia końcowego z dostępem do Internetu, które gwarantują sprawne i niezakłócone korzystanie z zasobów Sklepu.
-
W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym oraz w celu korzystania z usług dostępnych na Stronach Sklepu Internetowego, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
-
Sprzedawca stosuje pliki „cookies”, które podczas korzystania przez Klientów ze strony www.oddech.com.pl zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia Klienta. Stosowanie plików „cookies” ma na celu poprawne działanie strony Internetowej Sklepu. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia Klienta, oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w oprogramowaniu zainstalowanym na urządzeniu Klienta.
-
Klient może wyłączyć pliki „cookies” w przeglądarce swojego urządzenia. Sprzedawca wskazuje jednak, że wyłączenie plików „cookies” może skutkować utrudnieniami, lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Sklepu www.oddech.com.pl.
-
W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych, w związku ze świadczonymi w ramach witryny usługami, Sklep Internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
-
Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniami. Dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które je zminimalizują. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość w sieci Internet.
-
Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą o udostępnienie Hasła i nie rekomenduje udostępniania hasła osobom trzecim ze względów bezpieczeństwa.
-
Sprzedawca „PM CONCEPT Patrycja Marciniak” zastrzega sobie prawo do pozbawienia Klienta praw do korzystania ze Sklepu Internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części, lub całości zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności w przypadku, gdy Klient: poda w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd, lub naruszające prawa osób trzecich; dopuści się za pośrednictwem Sklepu Internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Klientów Sklepu internetowego; dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Sprzedawcę za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa, lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet, lub godzące w dobre imię „PM CONCEPT Patrycja Marciniak”.
-
Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Sprzedawcy „PM CONCEPT Patrycja Marciniak”.
-
Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich, lub niekompatybilnością Sklepu Internetowego z infrastrukturą Klienta.
§5.
KONTO – PROCEDURA REJESTRACJI/ USUNIĘCIE
-
W celu utworzenia Konta Klienta, Klient może dokonać nieodpłatnej Rejestracji.
-
Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym. Zakupów można także dokonać bez rejestracji po akceptacji Regulaminu.
-
Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu.
-
Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne hasło do Konta Klienta.
-
Warunkiem Rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu Sklepu Internetowego oraz wyrażenie zgody na dobrowolne przetwarzanie swoich danych osobowych podanych w trakcie procesu Rejestracji w celach marketingowych.
-
Wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych nie warunkuje możliwości zawarcia ze Sprzedawcą umowy o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Klienta.
-
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych może być w każdej chwili cofnięta, poprzez złożenie Sprzedawcy oświadczenia Klienta w tym zakresie.
-
Oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych może zostać przesłane na adres Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej, lub w formie pisemnej na adres korespondencyjny Sprzedawcy.
-
Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient niezwłocznie otrzyma potwierdzenie rejestracji, które zostanie przesłane drogą elektroniczną na adres e-mail podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym.
-
Z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia rejestracji, zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian danych podanych podczas Rejestracji, za wyjątkiem loginu.
-
Usługa prowadzenia Konta Klienta ma charakter nieodpłatny i jest świadczona przez czas nieokreślony.
-
Kupujący może usunąć swoje Konto w każdym czasie. W celu usunięcia Konta należy zalogować się na swojego konto, a następnie w zakładce „ustawienia konta” odznaczyć odpowiednią opcję lub wysłać żądanie usunięcia Konta drogą elektroniczną na adres: shop@oddech.com.pl W wiadomości należy wskazać adres poczty elektronicznej jaki został podany podczas rejestracji Konta. Konto zostanie usunięte niezwłocznie po otrzymaniu żądania.
§6.
ZAMÓWIENIA
-
Klient może złożyć zamówienie w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu www.ODDECH.com.pl w dowolnym momencie - przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
-
W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową www.ODDECH.com.pl i dokonać wyboru produktów, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
-
Dodanie Towaru do zamówienia następuję przez wybór polecenia “DODAJ DO KOSZYKA”. Klient po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w “KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy płatności, składa zamówienie przez wysłanie Formularza Zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na Stronie Internetowej Sklepu przycisk “KUPUJĘ I PŁACĘ”.
-
Po wysłaniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia zamówienia wraz z załącznikami w postaci niniejszego Regulaminu, pouczenia o prawie odstąpienia od umowy oraz wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
-
Potwierdzenie złożenia zamówienia stanowi również jego podsumowanie, zatem zawiera informacje dotyczące: przedmiotu zamówienia; jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują) wraz ze wszystkimi należnymi podatkami oraz innymi składnikami; wybranej metody płatności; wybranego sposobu dostawy, przewidywanego czasu dostawy.
-
Następnie, po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu zamówienia do realizacji.
-
Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z „PM CONCEPT Patrycja Marciniak” Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu i niesie za sobą obowiązek zapłaty.
-
W trakcie składania zamówienia, w tym bezpośrednio przed wyrażeniem woli związania się Umową Sprzedaży, Klient jest informowany o jednostkowej oraz łącznej (ostatecznej) kwocie do zapłaty, na którą składa się cena za wybrany przez Klienta Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie Produktu). Cena wybranych przez Klienta Produktów jest wyświetlana jednostkowo i łącznie na stronie Sklepu Internetowego po dodaniu Produktów do Koszyka.
-
Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty o której mowa w §6. ust. 6 powyżej i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
-
Umowa zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
§7.
PŁATNOŚCI
-
Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Produkcie stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia.
-
Klient ma możliwość uiszczenia zapłaty w następujący sposób:
-
płatnością w systemie PayU.pl (system bezpiecznych i błyskawicznych płatności elektronicznych);
-
kartą płatniczą poprzez system PayU.pl;
-
przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia, lub po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);
-
z wykorzystaniem systemu BLIK na numer telefonu Sprzedawcy: 606-609-308.
-
Klient winien opłacić zakupiony towar/towary w terminie dwóch dni roboczych od momentu zawarcia Umowy sprzedaży. W przypadku nieopłacenia zamówienia w ciągu dwóch dni roboczych od momentu zawarcia Umowy sprzedaży Zamówienie zostaje anulowane.
-
W przypadku płatności za zamówienie kartą płatniczą, bądź przelewem jego realizacja rozpoczyna swój bieg od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji transakcji.
-
W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą, Sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
-
W przypadku zwrotu towaru na podstawie skutecznej reklamacji, bądź odstąpienia od umowy sprzedaży przed upływem 14 dni od momentu objęcia towaru w posiadanie przez Klienta, środki wpłacone za zakup towaru oraz koszty dostawy zostaną zwrócone na rachunek Klienta.
§8.
WARUNKI ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY
-
Zawarcie umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuję po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z §6. 2 Regulaminu.
-
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje zamówienie do realizacji.
-
Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji, która jest tym samym potwierdzeniem zawarcia Umowy Sprzedaży.
-
Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
-
W przypadku wyboru przez Klienta płatności elektronicznych, przelewem, płatności kartą płatniczą, PayPal, lub BLIK na numer telefon Sprzedawcy, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 2 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
-
Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Towar zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie od 2 do 3 dni roboczych (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
-
W przypadku zamówienia Towarów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
-
Początek biegu terminu dostawy Towarów do Klienta liczy się od momentu wpłynięcia środków za Zamówienie na rachunek bankowy Sprzedawcy.
-
W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Zamówienia w Pracowni ODDECH (PM CONCEPT ul. Zgodna 17, 62-811 Kościelna Wieś), Klient zostanie powiadomiony przez Sprzedawcę o jego gotowości w oddzielnej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
-
Dostawa Towaru odbywa się na terenie Polski oraz krajów Unii Europejskiej.
-
Dostawa Towaru do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi kurierskie) są wskazane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także bezpośrednio przed wyrażeniem przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
-
Odbiór osobisty Towaru przez Klienta w Pracowni ODDECH jest bezpłatny.
§9.
DOSTAWA
-
Sprzedawca realizuje wysyłkę towarów na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz krajów członkowskich Unii Europejskiej.
-
Dostawa zamówionych Towarów odbywa się za pośrednictwem przesyłki kurierskiej, lub usługi Paczkomatu InPost.
-
Koszty dostawy na terenie Rzeczpospolitej Polskiej są regulowane przez Przewoźników i mogą ulec zmianie. Na dzień sporządzania Regulaminu wynoszą:
-
przesyłka kurierska InPost 20.00 zł brutto;
-
usługa Paczkomatu InPost 16.00 zł brutto.
-
Dostawa Towarów odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
-
W przypadku wyboru usługi Paczkomatu InPost jako dostawy, adresem Dostawy będzie adres paczkomatu wybranego przez Klienta w momencie składania Zamówienia.
-
Dodatkowo koszty Dostawy na terenie Rzeczpospolitej Polskiej zostaną wskazane w czasie składania Zamówienia.
-
Termin realizacji Dostawy wynosi od 2 do 3 dni roboczych, licząc od dnia zaksięgowania wpłaty za złożone Zamówienie na koncie bankowym Sprzedawcy (w przypadku zamówień złożonych po godzinie 16 .00 są one liczone jako zamówienie z następnego dnia roboczego) na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
-
W przypadku przesyłek zagranicznych; zarówno koszt dostawy jak i czas realizacji ustalane są z Klientem drogą mailową pod adresem: shop@oddech.com.pl
-
Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień Umowy sprzedaży Towarów następuje poprzez przesłanie Klientowi rachunku fiskalnego wraz z Towarem na podany podczas składania Zamówienia adres Klienta.
-
Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towaru będącego przedmiotem Umowy Sprzedaży bez wad.
-
Klient powinien zweryfikować stan doręczonej przesyłki w momencie jej otrzymania, w obecności pracownika Dostawcy. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu.
-
W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym przy składaniu zamówienia jako adres Dostawy, pracownik Dostawcy podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny.
-
W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego przez Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt Dostawy.
-
Większość przesyłek kurierskich na terenie Polski dostarczana jest w terminie do 2 dni roboczych. W niektórych przypadkach termin dostarczenia może wydłużyć się do 3 dni.
-
W sytuacji dłuższego oczekiwania na przesyłkę prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta pod adresem poczty elektronicznej shop@oddech.com.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu 600-892-170. (w godzinach 9:00-17:00).
§10.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY I ZWROTY
-
Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827) Klient będący Konsumentem, który zawarł za pośrednictwem Sklepu internetowego umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od tej umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
-
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument objął towar w posiadanie lub w którym wskazana przez Konsumenta osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie Towaru.
-
W przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument objął w posiadanie ostatnią z rzeczy, ostatnią partię lub część lub w którym wskazana przez Konsumenta osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy, ostatniej partii lub części.
-
W przypadku umowy, która polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez określony czas bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia w posiadanie pierwszej rzeczy.
-
Dla pozostałych umów bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
-
Zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827) Konsument może odstąpić od umowy informując Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego na adres korespondencyjny „PM CONCEPT Patrycja Marciniak”. „PM CONCEPT Patrycja Marciniak” poinformuje Konsumenta o otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
-
W przypadku odstąpienia od umowy, umowę tę uważna jest za niezawartą. Jeśli Klient będący Konsumentem złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim „PM CONCEPT Patrycja Marciniak” przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
-
W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument ma obowiązek zwrócić towar niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował „PM CONCEPT Patrycja Marciniak” o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy, jeśli Konsument wyśle Towar przed upływem 14 dniowego terminu na adres „PM CONCEPT Patrycja Marciniak” określony w § 2. ust. 6 niniejszego Regulaminu.
-
Konsument zobowiązany jest ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
-
W przypadku odstąpienia od umowy „PM CONCEPT Patrycja Marciniak” niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru.
-
Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez „PM CONCEPT Patrycja Marciniak”, „PM CONCEPT Patrycja Marciniak” nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
-
Zwrot płatności zostanie dokonany przez „PM CONCEPT Patrycja Marciniak” przy użyciu tego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
-
„PM CONCEPT Patrycja Marciniak” może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania nieuszkodzonego, pełnowartościowego towaru z powrotem.
-
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
-
Prawo do odstąpienia od umowy przez Klienta jest wyłączone w przypadku rozpoczęcia - na życzenie Klienta- świadczenia usług dotyczących zamówionego Towaru, wykraczających poza standardową ofertę Sklepu Internetowego, przygotowanych na specjalne zamówienie Klienta i dostosowane do jego indywidualnych potrzeb.
-
Niezbędnym warunkiem zaakceptowania zwrotu Zamówienia jest dołączenie do paczki zwrotnej rachunku fiskalnego potwierdzającego zakup (otrzymanego wraz z Zamówieniem).
-
Warunkiem przyjęcia zwrotu jest wypełnienie i podpisanie formularza Zwrotu oraz dołączenie go do paczki zwrotnej, którą Klienta nada samodzielnie lub wysłanie podpisanego formularza Zwrotu drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy: shop@oddech.com.pl
-
Paczkę ze zwracanym Towarem należy odesłać kurierem, bezpośrednio na adres: ODDECH MAGAZYN ul. Ostrowska 58, 62-800 Kalisz. Zwroty skierowane na inny adres, bądź zwroty niespełniające warunków wymienionych w §10. Regulaminu nie będą uwzględniane.
-
Warunkiem przyjęcia zwrotu jest otrzymanie Towaru z metką, bez śladów użytkowania, tj. między innymi plam, intensywnego zapachu, bądź prania. Produkty noszące ślady użytkowania, przesłane w stanie pogorszonym nie podlegają zwrotom oraz będą odesłane do Klienta na jego koszt.
-
Zwracany Towar powinien posiadać wszystkie metki, a także oryginalne opakowanie.
-
Zwracany przez Klienta Towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu.
-
Pełny opis zasad regulujących politykę zwrotów i wymian Towarów zakupionych na Stronie Sklepu Internetowego www.oddech.com.pl znajdują się w zakładce “ZWROTY” (umieszczonej w stopce strony).
-
W zakładce „ZWROTY” (umieszczonej w stopce strony) Sklepu Internetowego znajduję się formularz ZWROTU do pobrania, jak również w Załączniku nr.1 niniejszego Regulaminu.
§11.
REKLAMACJE ZAKUPIONYCH PRODUKTÓW
-
Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Klientom Sklepu towaru bez wad fizycznych i prawnych.
-
Sprzedawca ponosi wobec Klientów odpowiedzialność za wady towaru na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn.zm.), w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego.
-
Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę.
-
Kupujący nie może odstąpić od Umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
-
Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu Rękojmi.
-
Ze względu na specyfikację naturalnego surowca jakim jest len Sprzedawca dołącza każdorazowo Instrukcję do Zamówienia „Jak prawidłowo dbać i pielęgnować Len”.
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe użytkowanie Towaru przez Klienta (pranie, suszenie, stosowanie chemii, wybielaczy itp.) niezgodne z Instrukcją. W takim przypadku gwarancja nie obowiązuje.
-
Zasady dbania i pielęgnowania naturalnej tkaniny jaką jest Len, z którego stworzony jest Towar znajdują się również w zakładce „Jak dbać i pielęgnować Len” na Stronie Internetowej Sklepu Sprzedawcy.
-
Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu Rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy wskazany w §2. ust. 6.
-
Koszt dostarczenia przesyłki pokrywa Sprzedawca, z wyłączeniem sytuacji wspomnianej w ustępie nr. 4 niniejszego paragrafu.
-
Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
-
Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży, Klient może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy, przesyłając ją na adres poczty elektronicznej: shop@oddech.com bądź na adres pocztowy: ODDECH ul. Ostrowska 58, 62-800 Kalisz z dopiskiem REKLAMACJA.
-
Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą Towaru.
-
Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia otrzymania żądania zawierającego reklamację ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.
-
Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być zgłoszona w formie elektronicznej i przesłana na adres: shop@oddech.com.pl
-
W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć opis zaistniałego problemu.
-
Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni roboczych rozpatruje reklamacje i udziela Klientowi odpowiedzi.
§ 12.
NIEODPŁATNE USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
-
Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługę nieodpłatną Newsletter.
-
Usługa Newsletter świadczona jest 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
-
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
-
Z usług Newsletter może skorzystać każdy Klient, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej, wykorzystując w tym celu formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu.
-
Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje niezwłocznie, na adres poczty elektronicznej podanej w formularzu rejestracyjnym, potwierdzenie rejestracji przez Sprzedawcę.
-
Z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę rejestracji zostaje zawarta umowa o świadczenie drogą elektroniczną usług Newsletter.
-
Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę, na adres poczty elektronicznej, wiadomości w formie elektronicznej zawierającej informacje o nowych produktach lub usługach w ofercie Sprzedawcy.
-
Newsletter przesyłany jest przez Sprzedawcę do wszystkich Klientów, którzy dokonali subskrypcji.
-
Każdy Newsletter kierowany do Klientów zawiera w szczególności: informację o nadawcy, wypełnione pole „temat”, określające treść przesyłki oraz informację o możliwości i sposobie rezygnacji z usługi nieodpłatnej Newsletter.
-
Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera poprzez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter, lub za pośrednictwem aktywacji odpowiedniego pola w Koncie Klienta.
-
Zarówno Klient, jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej.
-
Sprzedawca wypowiada umowę o świadczenie usług droga elektroniczną, poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli, na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas korzystania z usługi.
§ 13.
REKLAMACJE W ZAKRESIE ŚWIADCZENIA USŁUG
DROGA ELEKTRONICZNĄ
-
„PM CONCEPT Patrycja Marciniak” podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości.
-
Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić „PM CONCEPT Patrycja Marciniak” o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu internetowego.
-
Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać mailowo pod adres: shop@oddech.com.pl
-
Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać imię i nazwisko, adres korespondencyjny, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
-
„PM CONCEPT Patrycja Marciniak” zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji, o której mowa w niniejszym rozdziale, w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
§ 14.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
-
Administratorem danych osobowych Klientów, przekazanych Sprzedawcy dobrowolnie w ramach składanych zamówień oraz w ramach świadczenia przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną, lub w ramach innych okoliczności określonych w Regulaminie, jest Patrycja Marciniak, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „PM CONCEPT Patrycja Marciniak”.
-
„PM CONCEPT Patrycja Marciniak” przetwarza dane osobowe Klientów w celu realizacji zamówień, świadczenia usług drogą elektroniczną oraz innych celów określonych w Regulaminie.
-
Dane osobowe Klientów są przetwarzane wyłącznie na w granicach i na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w tym na podstawie zgody wyrażonej przez Klienta.
-
Klient przekazuje swoje dane osobowe Sprzedawcy dobrowolnie, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych danych w procesie składania zamówienia uniemożliwia jego złożenie i realizację.
-
Każdy kto przekaże Sprzedawcy swoje dane osobowe, ma prawo dostępu do ich treści oraz do ich poprawienia.
-
Sprzedawca zapewnia możliwość usunięcia danych osobowych z prowadzonego zbioru.
-
Sprzedawca może odmówić usunięcia danych osobowych, jeżeli Klient nie uregulował wszystkich należności wobec Sprzedawcy lub naruszył obowiązujące przepisy prawa, a zachowanie danych osobowych jest niezbędne do wyjaśnienia tych okoliczności i ustalenia odpowiedzialności Klienta.
-
Sprzedawca chroni przekazane mu dane osobowe oraz dokłada wszelkich starań w celu zabezpieczenia ich przed nieuprawnionym dostępem lub wykorzystaniem.
-
Sprzedawca przekazuje dane osobowe Klienta Dostawcy w zakresie niezbędnym do realizacji Dostawy.
-
W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym.
-
Klientowi przysługuje prawo do żądania informacji o treści danych przechowywanych na jego temat, jak również prawo do żądania zmiany, zablokowania lub usunięcia danych, a także prawo do sprostowania błędów, uzupełnienia lub uaktualnienia danych.
-
W calach wskazanych w ust. 11 powyżej należy skontaktować się z Administratorem danych osobowych „PM CONCEPT Patrycja Marciniak” pod adresem: shop@oddech.com.pl
§ 15.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), a w przypadku Klientów będących Konsumentami także przepisy ustawy z dnia 30 kwietnia 2014 r. o prawach konsumenta (DZ. U. z 2014 r., poz. 827), jak również przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
-
W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie.
-
Każdy Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez Klienta z mediacji.
-
Listy stałych mediatorów oraz istniejących ośrodków mediacyjnych przekazywane są i udostępniane przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu.
-
Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na postawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta.
-
Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu.
-
Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną, zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu.
-
W przypadku zastrzeżeń Klienta do nowej treści Regulaminu i braku jego akceptacji, Klient obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy.
-
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 30 września 2024 roku i obowiązuje do umów zawartych od tego dnia.